Walk me out in the morning dew - Long John Baldry

[postlink]http://dagendauwsnotenbalk.blogspot.com/2012/06/walk-me-out-in-morning-dew-long-john.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=TOVUoD4gd_kendofvid [starttext] Hoewel het clipje van deze versie van Robert Plant me enorm aansprak, koos ik voor dit nummer uiteindelijk toch voor de uitvoering van Long John Baldry,  omdat muziek voor zich ook best sterke beelden kan oproepen en  deze vertolker me veel dieper wist te raken met z'n interpretatie en prachtige rauwe stem.

Dit post-apocalyptische folk-rocknummer werd in 1962 geschreven door de Canadese zanger Bonnie Dobson en was naar eigen zeggen geïnspireerd op de film "On the beach".

"Morning Dew", also known as "Walk Me Out in the Morning Dew", is a post-apocalyptic folk-rock song written by the Canadian singer Bonnie Dobson in 1962.
According to Dobson in a 1993 interview, "Morning Dew" was inspired by the film On the Beach
.

*[endtext]

1 opmerking:

mamirafenna zei

Heb morning dew bij mijn favorietjes staan maar in een uitvoering van Jeff Beck & Rod Stewart... kan niet zeggen welke de mooiste is en daarom ga 'k deze er ook maar bij plaatsen.
tjan, soms kan ik écht niet kiezen....

Een reactie posten